10 Temmuz 2014 Perşembe

Tohumdan Sardunya Yetiştirme

20140703_121944Toprakla uğraşmayı hep sevmişimdir. Özellikle balkonumda çiçeklerim, sebzelerim balkonum ne kadar alabilirse o kadar doldurmayı seviyorum hatta bazen balkon bile yetmiyor bana keşke bahçeli bir eve sahip olabilsem..


20140703_121502Bugün size sardunyalarla ilgili bir bilgi paylaşmak istiyorum çoğunlukla bilinmediğini farkettim.
Sardunyalarınız aslında her çiçek açtığında tohumlarını da verdiğini biliyormuydunuz?
Eminim çoğunuz bilmiyorsunuz ve koparıp attığınızı da tahmin ediyorum.

Kendi sardunyalarımdan size tohumlaşma evrelerini göstericem.
Üstteki resimde sardunyam tohum vermiş bu aşamada tohuma dokunmuyoruz zira koparıp ekseniz bile tutmaz olgunlaşmalı ve tohumu içinde olduğu için kendi çıkartmalı.
Ama bu aşamada dikkatli olmalısınız zira tohum olgunlaştıktan sonra tüylü oldugu için rüzgarla ucup gitme ihtimali cok yüksek.
20140703_121609
Görmüş olduğunuz gibi sardunyamın tohumları olgunlaşmış kabugu acılmış tüylü olan tohumu alabilirsiniz artık. Tahminen 1 tohumun içinde 1 ila 3 adet tohum cıkabiliyor alırken kontrol edin.

20140703_121754 Sardunya Tohumu


20140703_121856Bundan sonrası ise çok basit tohumu direk toprağa ekmek... Ve filizlenmesini beklemek...
Bahce_1182685
Çok fazla sayıda sardunyalarım var hemen hemen her rengi mevcut çok severim sardunyaları bakımı içinse sardunya sıvı besini kullanıyorum ama devamlı değil acıkcası aklıma geldikce suyuna eklerim sardunyaları çok çoşturduğunu farkettim hepsi çiçek açmak için yarışır hale geliyorlar.
Tavsiye ederim.

Sulamayı 2 günde bir yapıyorum kışın ise durumuna bağlı olarak hafta da 2 kez suladıgım oluyor suyu fazla sevmiyor cünkü sardunyalar.

Sardunya çoğaltmak ise oldukca basit dalından kırıp direk toprağa sokuyorsunuz. Halk arasında arsız bir çiçek denilir çok basit bir şekilde tutup çoğaldığı için :)

Ayrıca bir bilgi daha vermek isterim genelde balkon veya cam önlerinde kullandığı gibi evin içine de alıştırırsanız ev içinde de yetişir özelikle yatak odasında yanı başınızda ki komidinlerinizin üzerine koyarsanız geceleri çok daha rahat uyuduğunuzu görürsünüz.

Ayrıca müthiş bir sivrisinekte koruyucunuz olmuş olur benden söylemesi sizden denemesi... ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder