23 Ağustos 2014 Cumartesi

Böğürtlen Reçelim

Bugün güzel bir güne uyandım... Hafta sonu da malum ee en yakın arkadaşım da evleniyorsa bugünümü kim ne diye bozabilir ki..

20140823_130427
Neyse işte böyle güzel bir günde uyanınca şarkılar söyleyerek güzel bir kahvaltı sonrası kahvemi de yudumlarken buzlukta ki tatil de çok az bişi topladığım böğürtlenler gözüme çarptı.
Aslında ben onları tatlı üzerine koymayı düşünüyordum ne biliyim bir tiramisu veya chesscake de süper dururdu şahsen..
Ama o bana battı yaa illa bişi yapmam gerekti.
Bizim evde reçel pek sevilmez daha dogrusu fazla yenmez olsun bir pankek yapınca yenir diye düşündüm olmadı kurabiye veya tatlılarımın üzerine katarım ne var yani evde yapılmış olsun da ben onu bir şekilde tükettiririm bizimkilere :)

[caption id="attachment_796" align="aligncenter" width="640"]20140823_122234 Ölçü kapları: English Home[/caption]

Reçel tarifi diye bir başlık yazmayı gerek görmüyorum ben göz kararı ve damak tadımıza uygun olarak ayarladım ölcülerini... Sizde öyle yapabilirsiniz..

20140823_123311
Benim 1,5 su bardağı kadar böğürtlenlerim vardı içerisine; yarım su bardagı şeker ve yarım su bardagı kadar da su ekledim hepsi bu kadar koyulaşma aşamasın da da içine bir dilim limon ekleyip altını kapattım ve bu tam tamına yarım saatimi aldı...

Malzemeler az olunca pişirme sürem de azaldı tabi kücük şirin bir kavanoz reçelim oldu bu bize yeter de artar bile :)
fffffffff
Pazar sabahı güzel bir pankekle sevgiyle yenilsin diye yaptım ummarım onlar da bu süprizimi beğenirler bakalım ;)

Güzel bir hafta sonu diler ben kaçarım....

Happy Weekend...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder