11 Ağustos 2014 Pazartesi

Kış Hazırlıkları

[caption id="attachment_772" align="aligncenter" width="640"]20140808_172751 Dolabımın içinde kiler: Mısır, Bezelye, Kızılcık, Vişne, Kabak Yemeği, Sarma, Sotelenmiş biber, Taze Fasulye, Tek Kullanımlık domatesler[/caption]

Kış hazırlıklarının tam zamanı domatesler uygun fiyatlara düştü. Vişneler son demlerinde fasulyelerin de zamanı geçmek üzere geç kalmadan başlamanın yani tam zamanı...

20140808_165252 Ben geçen senenin aksine bu sene melemen yapmadım zira bizde artık fazla sevilmiyor. Onun aksine biber domates konserveleri yapıyorum biberler daha büyük dilimlenerek yapılıyor 3 kavanoz kahvaltılık biberlerim oldu şimdi elimde kalan 1 kavanoz :) bizim ki kışlık olmadı malesef hafta sonu 2 kavanozu bitti bile tavsiye ederim mutlaka deneyin özellikle pazar kahvaltılarınıza güzel bir alternatif hic bir işlem yapmadan kavanozdan servis tabagınıza aktarmanız yeterli. page1Kahvaltılık biberlerin yapımı aslında çok basit yukarda ki fotograflardan da anlaşılıyor. Dilediğiniz kadar biber ve domates bu sizin isteğinize kalmış biberleri biraz büyük dilimleyip az bir zeytinyagıyla soteleyin ardından dilimlenmiş kabugu soyulmuş domatesleri üzerine ekleyip kapağını kapatın domatesler suyunu salıp cektikten sonra birazcık tuz atıp sıcak haldeyken kavanozlarınıza doldurup sıkıca ağzını kapatıp ters cevirip bir gün bekletin ertesi gün eğer kapağınızda sorun yoksa tutmuştur kapaklarınıza dikkat edin önceden bıcakla kaldırıdıysan eğer o kapakların tutma olasılıgı çok azdır unutmayın. 20140808_15262020140808_164056 Biberler çoğu yemeklere lezzet katıyor malum çoğu zamanda soteleyip yogurt dökmekte ayrı bir lezzet. Bunun için bir kaç poşette dondurucuma sote biber attım biberleri dilimleyip az bir yagda soteleyip biberlerin rengi dönene kadar. Soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine kullanıcağınız kadar tek kullanımlık paylaştırın. İcinde ki havasını almak içinse pipet kullanabilirsiniz. Pipeti poşetin içine sokup içinde ki havayı içinize çekin ve hemen ağzını sıkıca bağlayın. 20140808_164620(0)Bu sene eşimin memleketine gittik kayınvalidemleri ziyarete bağda bahçede ne varsa toplayıp arabamızı doldurdular sağolsunlar :) bu kadar biber elbette ki memleketten, olmuş mısırlardan da 1 poşet kadar topladık onların bir coğunu yesekte bir çoğu kaldı bende dondurucuya direk buzdolabı poşetine koyup pipetle havasını alıp dondurucuya kaldırdım. 20140808_171422 Taze fasulye de yaptım ama yaparken fotoğraflamayı unutumuşum fazla konserve yapmadım bu sene acil yemek pişirmem gerekse veya acil misafir gelicekse kavanozlar imdatta yetişiyor dondurucu da olsa da çözülmesi zaman alıyor. Kavanozda olunca hemen tencereye aktarıp pişirmek yeterli. Bu yüzden acil durumlar için 2 kavanoz taze fasulye 2 kavanoz da patlıcan sote yaptım. 20140808_16542320140808_165513 20140808_160827Şansıma bu sene pazarda 50 kuruştan domates buldum gelenler 20 kilo 30 kilo alırken benim gözüm o kadar domatesle uğraşmayı yemedi tabi 10 kilo aldım ve 1 günümü aldı bir çok yemeğin içine kattım geri kalan domatesleri de soteleyip tek pişirimlik poşetlere paylaştırıp kışın yemeklere lezzet vermesi için kullanıcağım. Az oldu ama belki ilerleyen zaman da bir 5 kilo daha alıp yeniden yemeklik domates olarak yaparım. 20140808_153253Keşke dondurucum olasaydı eminim daha çok şey yapardım. Ben buzdolabımın donurucu kısmını kullanıyorum 2 cekmeceli en üstteki fotografta gördüğünüz ilk cekmecem. 2. cekmecemde ise memleketten gelen organik köy tavugum var bütün halinde ( istanbulda ki tavukların hic birini alıp kızıma yedirmediğim ve yemediğimiz için bize özel kesip gönderildi. ) Dondurulmuş ürünler her ne kadar kullanmasam da fazla gene de alınıyor. İkea köftesi, İkea içli köftesi, Kiloluk dondurma, Dondurulmuş sufle, Yaptığım fazladan artan kekler veya börekler poğcalar misafir gelince hemen dondurudan cıkarıp ısıtıldığında yeni yapılmış gibi tazecik oluyorlar. Ee haliyle buzdolablarının dondurucu bölümü az olunca bu kadar kışlık yapabiliyorum. O yüzden olabildiğince kavanoz yapmaya calışıyorum. Mesela ajvar sos yapıcam daha kırmızı biber ve köz patlıcan nasıl güzel bir lezzet... Kızım için dışarda satılan hazır kutu meyve sularını da almadıgımdan meyve suları yapıcam soda şişelerini kapatma aletinden almayı düşünüyorum içlerine vişne suları yapıp o aletle kapatıp kaldırmak daha pratik olucak hemde cocuklar şişeden içmeyi seviyorlar dışardan alınmış gibi. Şimdilik benden bu kadar merak ettiğiniz sorular olursa seve seve cevaplarım eğer kış hazırlıklarıma yenilerini katarsam da mutlaka paylaşırım. Şimdiden herkese kolay gelsin. Yaptığınız tüm hazırlıklar bol kahkahalı güzel sofralarınızda lezzet bulsunlar inşallah... Sevgilerle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder