28 Haziran 2014 Cumartesi

İlgilenmeyecekseniz " Çocuk Yapmayın! "




Çok yaramaz bir çocuk olmadı hiç (maşallah) nerdeyse beni hiç üzmedi bile diyebilirim.
Ama her zaman yanıma alıpta böyle sessiz bir an yaşamışlığımız çok nadirdir belki...
Bu da o nadir anlardan biri, öyle ki onun içinde sessiz sakin durmak zor olsa gerek. Çünkü sürekli soru sorma halinde, ve bende sürekli gercekci cevaplar vermenin peşinde :) onun için soru sormak hiç zor değil belki ama benim için cevaplaması bazen o kadar zor ki...
Şuan 4 yaşında ve sizden ne öğrendiyse her şey aklına kazınıyor sizin önemsemediğiniz sözler bile onun hafızasına girmesine engel değil. Ve de hiç bişeyi unutmaması nasıl mükkemel bişi yarrabi. Bazen dışarı da bişiler sordukların da kızıma gerçekçi cevaplar vermesi insanları şaşırtıyor hep duyulmuş sözlerden biri ( büyümüşte küçülmüş sanki) diyorlar. Bana göre normal sonuçta çocuğunuza ne kadar emek ve ilgi verirseniz verdiğiniz emeğe karşlık veriyor zaten çocuklar. Kızımın yaşında bir arkadaşın çocuğunu inceleme fırsatı buldum bir ara birde annesini.
Kızım yaşıtı olan çocuğa sordu.

İngilizce biliyormusun?

10 kadar sayabilirmisin?

Çocuk ingilizcenin i'sini bilmesini bırak normal 1den 5 kadar sayıları sayamadı bile bir yandan sohbetlere katılırken bir yandan kendi kızımın tepkilerini, bir yandan diğer çocuğun tepkisini bir yandan da umursamaz annenin tepkilerini ölcüyorum.


 

Kızım bir süre sonra sıkıldı çocuktan oynamak bile istemedi geldi yanıma oturdu.

Hiç bişi bilmiyor bu anne dedi. Ne diyeceğimi bilemedim.

Şimdi suc çocukta mı anne de mi?

Çocuk annesinin yanına koşarak geldi ve dedi ki anne bana saymayı öğretsene.
Annesi o an o kadar hareketli bir dedikodunun için de ki, çocugunu duyamıyor bile, yanına gelip cocuk çekiştirdiğinde ise onu ittiriyor tamam git içeri oyna. ( Tamam da çocuk sana bişi diyor dimi dinlesene be kadın ) Dayanamadım böldüm konuşmalarını, Dedim ki çocuğu bir dinlesene bir derdi var demek ki.
Öyle dememe karşılık annesi oğlunun konuşmalarını dinledi. Çocuk tekrar yeniledi. Bana saymayı öğretirmisin? Annesinin tepkisi okadar tuhaftı ki hafif gurulanmış gibi kaldırdı gögüsünü sen biliyorsun oğlum zaten say da duysunlar.
Sorunun ne olduğunu anlamamış sanki kadın. Çocuk bilmiyor ve öğrenmek istiyor senden biliyorsun diye geçiştirmek niye...
Üzüldüm sonra o küçük çocuk için, ama üzülen tek kişi ben değilmişim meğer, kızıma gece hikaye okurken birden böldü sözümü.
Anne o çocuktan ben büyük müyüm?
Neden saymayı bilmiyor ki?
Annesi ona hiç hikaye okumuyormuş biliyormusun?
İngilizce bile sordum bana "neee" dedi?

Evet annecim bende gördüm ve üzüldüm o cocuk için dedim sadece kızıma. Okula gidince cok zorlanıcak, annesi ne yazık ki onla ilgilenemiyor o yüzden fazla bir şey bilmiyor demekle geçiştirdim geceyi.

O gece annem cocugun annesine kızmış. İlgilen biraz oğlunla diye zira artık ordan oraya cocuk laf taşır ve dedikodu yapar olmuş birde 4 yaşında ki cocuk gece ikilerde üçlerde yatıyormuş. Tüm gece ya cizgi flim acılı, ya dövüşlü flimler!

Allah aşkına böyle cocuklar görünce ben çok üzülüyorum. Eğer ilgilenmiycekseniz nolursunuz yaa dünya ya cocuk getirmeyin.
Yapmayın şu işi o çocuk ilerde nasıl bir yön çizicek sizce? Bence okumayacak bile...

Kadın o gece 2.ci cocuk istediğini de söyledi. Ben cevap veremeden annem yetişti birinciye cok baktın da ikincisi kaldı. ( Ahh ne doğru bir cevap )

Sonra haklısın dedi ilgilenemiyorum.
İlgilenememesinin sebebine gelince özetle geceyim ( Öğlen 12 de uyanıyor hanfendi sebep gece ikilerde üclerde yattığı için oğlu erken kalkıyor acıktım anne demesine rağmen yatağından kalkmıyor, neden başı ağrıyor çünkü çocuğun önüne ne verirse verip yatıyor bisküvi, ekmek, çikolata sonra uyanıyor öğlenden sonra hala yorgun tabi cocuk hala televizyon başında akşam eşi geliyor evde yemek yok neden hanfendi cok yorgundu cocugu yordu fırsatmı buldu ki yemek yapsın.
Sonra gece gec saatlere kadar dışarda kadınlarla dedikodu peşinde o yaşta ki cocuk ne görürse onu öğrenir onu yapar.

Şimdi bu çocuga yön vermek cok zor.
Hikaye al oku akşamları diyorum. Aman verdiğim paraya yazık yırtar bu anlamaz öyle şeylerden hem dinlemez ki. diyor daha ne diyim.
Benim kızıma bayılıyor sebebi cok usluymuş herşeyi biliyormuş. ( Çocuğuna dönüp dediği kelimeye bakarmısınız! Benim kisi aptal hiç bişi bilmiyor, ha bire dedikodu yapıyor )
Sadece dediğim tek bir cümle oldu neden acaba?
Durupta bir bakıyormudur sizce kendine ben nerde hata yapıyorum diye... Hiç mi hiç sanmıyorum.

Gözlemlediğim kadarıyla da oğlu yaramaz değil. Sadece öğrenmek, bilmek, sevilmek , ilgi görmek istiyor. Ve bunlardan bir tanesi bile sunmadığı için ailesine kendini göstermek için çaba harcıyor. Bunun adına da annesi yaramazlık diyor ne diyeyim Allah o çocuğun yardımcısı olsun.

Neysee nerden geldiysek buralara :) biz kızımla kısa süreli de olsa sessiz sakin bir 20dk geçirdik o dinlendi ben dinlendim.

Saçlarını okşarken enerji topladığım canım kızım güzel varlığım iyi ki varsın..

Sizde sıkılmadan okuduysanız. O değerli vaktinizi ayırdıysanız çok teşekkür ederim sizlere.

Ve böyle bir aile gördüğünüz zaman cevrenizde ne olursunuz o aileyi, o anneyi uyarın.

Bir kere olsun dinlesinler çocuklarını ve ne olursa olsun soruları her zaman doğru bilindik cevaplar sunsunlar çocuklarına onlar bizim geleceklerimiz. Ve şuan onların en kıymetli zamanları kişiliklerinin oturmasının tam zamanı.

Şimdiden hepinize çok teşekkür ederim.

Sevgilerle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder