28 Haziran 2014 Cumartesi

Kızımın Tuvalet Eğitimi

Yaklaşık 2 aydır kafamı kurcalar dururdu bu tuvalet eğitimi araştırmadığım, kitap okumadım blog kalmamıştır.
2yaş kontrolü ve aşısı için doktorumuza gittik ve sordum ne zaman başlamalıyım?
Sizce doğrusu ne zamadır ? Doktor hanım şuan biz önermiyoruz erken dedi şaşa kaldım zira etrafımdaki herkes benim geç kaldığımı ima eden sözler sarfeder.
Gerçi çok umrumda değiller dinlemem kimseyi ya neyse.
Doktor teyzesi bana " siz kızınızı daha iyi tanırsınız halinden tavrından, şuan için sizce hazırmı diye sordu." Cevabımsa direkti Hayır kesinlikle hazır değil demek oldu. O zaman hazır olduğunda başlarsınız dedi ve teşekkür edip doktorumuzun yanından ayrıldık.

Bu olaydan 1 ay sonra...



6.08.2010. cuma

Sabah her zaman ki gibi kalktık yavaş yavaş alışması ve kışa kalmamak için ( kışın soğuklarda daha zor alışıcağını düşünerek) başlamaya karar verdim sabah ilk iş tabi altını temizlemek oldu, diloş hanım bezini takıcam diye beklerken ben külotunu giydirdim ve peşinden anlatmaya başladım...

Artık sen büyüdün, ve büyük kızlar beze çiş yapmazlar ( lazımlığı göstererek) buraya yaparlar ve sende çişin veya kakan gelince buraya yapıcaksın annecim tamam mı?
Her ne kadar beni çok anladığından emin olmasam da bana ( Tamam) dedi.
Ve sürekli gün içinde bu sözleri yineledim, sürekli tekrarladım.
Ama ilk günümüz beklediğim gibiydi sonuçta, vasattı.
Lazımlığa oturmayı bırak yüzünü bile görmek istemiyordu.




Gün içinde 7 tane külot yeniledik sürekli altına yaptı çişini kakasını. Kızmadım, ama tekrar ve tekrar yineledim hep söylediklerimi külodunu göstererek bak buraya işemişsin külotuna yapma kızım buraya lazımlığa yap çişin gelince annene söyle olurmu? diyerek.

Sabahı bu şekilde söylemeyerek hatta her çişin varmı dediğimde tepki gösterek kızdı bana, istemedi akşam saatleri hatta bacaklarını havaya dikip bez bağlamamı istedi benden.

Ve gece bezini bağlayıp yatırdım. Ve düşündüm sanırım hala hazır değil, düşünceme göre en az 1 ay daha bekliycektim ben bayramımda atlatalım tekrar deneriz diye düşünüyordum.

Ertesi gün.

7.08.2010 ctesi

Sabah bezini çıkartım gene, bloglarda okudugum kadarıyla pes etmeden üstüne gitmek gerek ne kadar batarsa batsın ortalık öyle böyle alışıcak, bez takarak çocuğun kafasını karıştırmamak gerek.

Bezimizi çıkartım tekrar külodunu giydirdim, lazımlığını banyodan girişe getirdim ki sürekli görsün aklına gelsin diyerekten, sabah 2 kere külot değiştirdim gine söylemedi.

Öğle saatleri kara kara düşünüyorum akşam üzeri eşim gelicek ve alışverişe çıkıcaz en az 2 saat dışardayız demek.
Bezde takmak istemiyorum neyse dedim duruma göre bakıcaz.

Öğlenleğin çişin varmı kızım dedim çiş dedi ve koştura koştura lazımlığa gittik oturdu bir güzel ama benimle koyu bir muhabbete girdi ben çişşş çişşş diyorum ki gelsin biran önce :) neyse gok dedik kalktı. tamam dedim gelirse yine söyle annecim oda tamam dedi gitti oyuncaklarının başına, aradan yarım saat geçti çiş dedi ve lazımlıga koştuk yeniden bu sefer sus pus oldu ve ilk çişini nihayet yaptı.

Bırakın benim heycanımı diloş hanım bu durumdan daha çok heycanlıydı ve bunu çoşkulu bir şekilde afferinler eşliğinde bir güzel kutladık çok mutlu oldu.

Aradan 1,5 saat daha geçti ve gene lazımlığımıza koştuk bu seferde çişini yaptı bizde tabi yine bir çoşku kızım çok mutlu oldu bu durumdan :)

Akşam üzeri eşim gelmek üzere kızımın bu heycanından sonra altına bez bağlamak olmaz diye düşündüm artık bez takmamalıydım güzel güzel giyindik baba gelmeden bir çiş daha yaptık ve bez bağlamdan dışarıya çıktık. Tabi çanta hazırladım herşeye hazırlıklı olmak amacıyla yeni kıyaetler iç çamaşırı poşet ıslak mendil.

Alışverişimizi bir güzel yaptık kızım hiç altına yapmadan eve geldik. Eve girer girmez lazımlığına oturtum ve tutuğu 2 saatlıik çişini uzun uzun yaptı :) sevinerek babasına göstererek.


Alışverişimizde D&R girdik birde diloşta bizde çok severiz orayı diloşa hanıma " kızımın tuvalet kitabı" adlı kitabı aldık süper görselliydi çok hoşuna gitti( ablalar çiş yapıyo, bez gok, cicekli tilott giyolay :)

Bu kitap elimizden hiç düşmedi.


Ve günün sonu tabi ki gecemize geldi bezmi bağlıycam bağlamadan mı yatırsam diye düşündüm ama güzel güzel ilerlerken tabi bez bağlamıycaktım hatta
evdeki tüm bezleri poşetleyip kaldırıp sakladım ki görmesin istemesin, hatırlamasın diyerekten evde muşambamda yoktu. büyük çöp poşetini ortadan ikiye keserek yatagına çarşafın altına serdim hışır hışır sesten allahtan rahatsız olmadı :) ve gece tekrar çişe tutup yatırdım kızımı. Gece yarısı 4 gibi uyandım ve onu lazımlıgına oturtum çişini yaptıktan sonra tekrar yatırdım kazasız bir gece geçirdik.



08.08.2010 pazar.

Artık külot giyoruz sabahları lazımlıgımıza oturuyoruz.

Gün içinde çişi geldiği zaman söylüyor, bugün sadece bir kere kazamız oldu oda çok az çişini söylemekte biraz geçikti , küloduna kaçırırken endişeli bir ses tonuyla annneeee çiişşş dedi hemen lazımlıga koştuk tabi birazını külota birazınıda lazımlığa yaptık onun haricinde başka bir sıkıtımız olmadı.

Dün hiç kaka yapmadığı için endişeliydim aslında çünkü bloggerlarda okuduğum kadarıyla çocukların bazıları kakalarını bezlerine yapmayı tercih ediyolardı lazımlığa yapmıyorlarmış.

Bugün kaka bekledim hep, yapması gerekiyordu çünkü ben bu endişelerle düşünürken farkettim ki kızım sürekli kaka diyor ama yapmıyordu korktugum başıma geliyor sandım yaptığı çıkarıdığı sadece gazdı. Lazımlıga oturtum ve eline çok sevdiği kitabını verdim okudum anlatım tekrardan, en az yarım saat kalkmadı üstünden karşısında bende ıkındım oda ıkındı ve ilk kakasını böylece yapmış oldu biraz garipsedi ama yinede cok sevindi kaka baptım dedi :)

Bugün annaneyle buluşucaktık ve hidiv kasrına gidicektik. Uzun bir zaman dışarda olucağımız için endişeliydim aslında ama bez takmayı aklımın ucundan geçirmedim.
Baba gelmeden son çişimizi de yaptık ve çıktık annanemizi evden aldık kapıda çişin varmı diye sorduğum da gok dedi tamam dedim :) yarım saat yol gittikten sonra parka geldik gezdik ettik fotograflar çekildik bu sırada hiç çiş yada kaka demedi altına da yapmadıgını görünce onun demesini bekledim.

Annem daha sabırsızdı vardır vardır diyerek otların ağaçların arasında çişini yaptırmaya çalıştı 2 kere diloş bu durumdan çok rahatsızdı istemiyordu biraz daha gezindikten sonra artık çişinin gelmiş olduğuna emindim parkın wcsine gittik temizdi tabi gene ben hijyenik mendillerle sildikten sonra klozete oturdum dilemi fazla beklemeden çişini yaptı kızım tuvalleti beklemiş çok mutlu oldum aslında altına yapmadan dışarda ağac diplerine de yapmadan tuvalete gitmeyi beklemesi öptüm bir güzel tebrik ederek ve ellerimizi bir güzel köpürte köpürte yıkadık ayrıldık ordan.

Ardından ikeaya geçtik 1 saate yakın zaman geçirdik tuvalete gitmek istemedi istemeyince zorlamıyorum ben kendi söylemesini bekliyorum.

Annaneyi evine götürdük, evde de bir kere tuvalete tutum ama yapmadı. Annanesi muşamba verdi bize yatağına sermemiz için ordan ayrıldık ve evimizin yolunu tutuk diloş hanım araba da uyudu ama uykusun da altına yapmadı eve girer girmez lazımlığına oturup uzunca bir çiş faslı daha yaşadık :)

Gecede muşabamızı serip yattık.

Gece çok yorgun olmamdan dolayı kalkamadım onu tavalete tutmaya alahtan oda yapmamıştı.

09.08.2010 ptesi.

Sabah 09:00 anne kakam geldiiii.... Diye bağırarak uyandırdı beni. Nasıl kalkıp yataktan koşturarak lazımlıgına oturtum bilmiyorum, haklı çocuk gece tuvalete kalkmadı çok sıkışmış olmalıdır diyerek, çişini ve kakasını yapıp kalktı anne mutlu diloş mutlu :)

Gün içinde külotlarımız artık temiz ve tuvaletimizi söylüyoruz

O kadar korkan ben şuan şaşkınlık içindeyim büyük cesaret bendeki çocuk daha yeni alışmaya başlarken tutup dışarı çıkartıp, gezmeye götürmek :)

Gece çişi kakayı tekrar yapıp yattı yatağına bu gece de kalkamadım gene tuvalete tutmak için ama kızım gene yapmamıştı altına.


10.08.2010 salı.

Bugün :)

Bu sabah uyuyordu altına baktım hemen ıslaklık yoktu. Öperek uyandırdım kızımı ve lazımlığa oturduk sarılarak konuşarak çişimizi yaptık tekrar ve kalktık.

Kahvaltılar hazırladık çiş veya kaka gelince hep anneye söyledik.

Şimdi çok mutluyum çok şükür okadar korkuyordum ki bu tuvalet eğitiminden kazasız belasız bunuda atlatık diye çok mutluyum nazar değmesin kızıma inş. :)

Hazır değil sanıyordum ben aslında kitabımız ve olayın üstüne gitmemiz çok iyi oldu bence sakın bez bağlamıyın diyorum ben diğer bloggerlar gibi yani gündüz külot giydirip gece bez bağlamayın.

Sırası gelmişken şu alıştırma külotlarından da bahsetmek istiyorum hiç gerek yok onlar hava almadıgından çocuğu daha çok yakar ve rahatsız eder pamuklu külot giydirin, mümkünse onunla birlikte alışverişe çıkıp yeni külotlar alın cıvıl cıvıl onun secmesine izin vererek daha çok severek giyicektir.

Annem dedi ki kızında senin gibi erken söyledi bak :) ne mutlu bana.. Ummarım sizin melekleriniz de sizi üzmeden söylerler.



Bizim de tuvalet eğitimi hikayemiz böyle, ummarım bende bazı annelere yardımcı olabilmişimdir.
Sormak istediğiniz merak ettiğiniz varsa seve seve cvp veririm.

Lazımlıktan memnunmusun derseniz pek değil derim. Oturma kısmı çok düz tam poposunu oturtamıyor birde önünde ki turuncu kavukcuk şey okadar rahatsız ki biz onu içine soktuk rahatsız etmesin diye...
Çok uzun bir yazı oldu bu okuduysanız eğer teşekkür ederim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder